TAK FORDI DU RESPEKTERER “REKLAMER NEJ TAK”

– Du skal have tak fordi du er stoppet med at stikke reklamer ind i postkasser,  hvor der står ”Reklamer – nej tak ” på. Det var Muammer Celim, Cowboy Sandwich Bar der fik et særligt hensynsbevis fra Miljø- og EnergiCentret.

Det hænger sammen med at de i Miljø og EnergiCenteret gennem det sidste halve år har kørt en kampagne for at ”Reklamer nej tak SKAL respekteres”.Det er en kampagne, der i særlig grad skal være en hånd i ryggen til de ca. 20 % der har et skilt hvor de frabeder sig reklamer, men som jævnligt har kunnet finde reklamer i postkassen.

Her har vi opfordret folk til at reagere. Vi giver tre råd, fortæller Knud Anker iversen fra centret.

1) Tag reklamen og fyld den i en kuvert. Skriv firmaets navn på og undlad ikke at gøre opmærksom på at den var havnet i en “Reklamer nej tak” postkasse.

2) Tag den uønskede reklame med og returner den næste gang du kommer forbi “leverandøren”. Hvis tilpas mange gør det, så stopper det.

3) Skriv til os i MEC og fortæl hvem der ikke respekterer “Reklamer -nej tak”. Så vil vi hænge dem ud her og efterfølgende rose dem når det stopper.

Der er flere der har fulgt rådene og flere reklameleverandører, der har stoppet leverancen.

Lige for tiden er 12 virksomheder der er hængt ud på MECs hjemmeside heraf er 9 pizzariar, 1 bolighandler, 1 stormagasin og en farvehandler. Læs den aktuelle status her.

Når de har holdt sig ”på måtten” i 2 måneder bliver de fjernet fra hjemmesiden,  og ved særlige lejligheder bliver de rost.

– Vi håber at Cowboy Sandwich bar kan tjene som et godt eksempel for andre der ikke kan finde ud af det med at respektere et ”Reklamer nej tak” slutter en optimistisk centerleder.

Muammer Celim har nu et diplom hængende som påskønnelse for at han respekterer et reklamer nej tak. Det var Knud Anker Iversen fra Miljø- og EnergiCentret der overrækker ham det.

 

Læs også Reklamer nej tak SKAL respekteres.